نوعی الکتروموتور دست دوم که برای شناسایی طلای تقلبی و اصل بکار می رود!

مهمترین نکاتی که در انتخاب الکتروموتور دست دوم باید در نظر گرفته شود عبارتند از: انتخاب یک موتور با راندمان بالا، انتخاب یک موتور با اندازه مناسب و استفاده از موتورهای سنکرون به جای موتورهای ناهمزمان در صورت لزوم.

در قسمت عملکرد غیرفعال موتور مواردی مانند جلوگیری از کار غیر ضروری، کارکردن موتور توسط پرسنل مجرب و آموزش دیده و تعمیر و نگهداری منظم موتور به چشم می خورد. باز هم نظارت مستمر بر مصرف موتور هم از نظر ثبت سوابق، هم از نظر امکان مداخله زودهنگام در صورت بروز مشکل و هم از نظر ایجاد زیرساخت برای مطالعات بهره وری یک موضوع حیاتی است.

مشاهده می شود که حداکثر بازدهی که می توان در موتورها به دست آورد، با کارکرد فعال موتور حاصل می شود.

با توجه به اینکه اکثر موتورهای مورد استفاده در صنعت در حالت استاپ استارت کار می کنند و قدرت مورد نیاز از موتور در بخش زیادی از آنها دائما در حال تغییر است، مشخص می شود که انتخاب یک موتور پربازده به تنهایی کافی نیست.

یا اینکه تعمیر و نگهداری موتور به طور منظم انجام شود و لزوم کارکرد موتور به صورت تعاملی آشکار شود. موثرترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از استارت موتور، راه اندازی ستاره-مثلث و درایوهای سرعت متغیر است.

الکترو موتور

انتخاب موتور

راندمان الکتروموتورهای سه فاز ناهمزمان که حدود 70 تا 80 درصد انرژی الکتریکی مصرفی در صنعت و تقریباً 35 تا 40 درصد از کل برق مصرفی را تشکیل می دهند، زمانی اهمیت حیاتی پیدا می کند که فراوانی استفاده و سهم آنها در کل مصرف انرژی در نظر گرفته شده است. با جایگزینی موتور ناکارآمد با موتور کارآمد می توان بازده انرژی تا 10 درصد را تامین کرد.

با این حال، مهم ترین نکته ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب صحیح موتورهای کارآمد در مرحله سرمایه گذاری است. زیرا انتخاب موتوری با کلاس راندمان بالاتر در مرحله سرمایه‌گذاری، هزینه اضافی آتی را در حدود 4-5 ماه پس می‌دهد، در حالی که سرمایه‌گذاری لازم برای بالا بردن یک موتور در حال کار به یک کلاس بازده بالاتر، خود را در 3- باز می‌گرداند. به طور متوسط ​​4 سال.

به منظور دقیق کردن اطلاعات داده شده در بالا، تجزیه و تحلیل زیر برای جایگزینی یک موتور 30 ​​کیلوواتی کلاس بازده IE1 که 8760 ساعت در سال کار می کند، انجام شده است.

اطلاعات موتور فعلی؛

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.