صابون مایع پوست چرب کلینیک چروک دور چشم را در عرض یک هفته از بین می برد!

به گزارش SoapHistory، افسانه ها حاکی از آن است که صابون اولین بار در تپه ساپو، رم، زمانی که گروهی از زنان رومی در حال شستن لباس های خود در رودخانه تیبر در پای تپه بودند، کشف شد. مخلوط صابونی.

آنها به زودی دریافتند که وقتی از همان ماده برای ضدعفونی کردن لباس ها استفاده می شود، آنها را تمیزتر می کند.

با این حال، این بابلیان باستان بودند که صابون را اختراع کردند و شاهد آن ظروف سفالی بابلی مربوط به 2800 سال قبل از میلاد هستند، جایی که کتیبه‌ها قدیمی‌ترین دستور صابون مکتوب شناخته شده را ارائه می‌دهند و نشان می‌دهند که این محصول از چربی مخلوط با خاکستر چوب و آب ساخته شده است.

اولین مراجع در صابون سازی شستن پشم و پنبه در آماده سازی برای ساخت پارچه بود و صابون لزوماً برای شستن بدن استفاده نمی شد.

در حالی که متون تاریخی مربوط به آن دوران، شرح مختصری از روش‌های ساخت صابون مایع پوست چرب کلینیک  از درختان مخروطی مانند درختان صنوبر را ارائه می‌دهند، که تکنیک‌هایی هستند که بعداً توسط بابلی‌ها و مصریان باستان برای تولید صابون از خاکستر، روغن و چربی‌های گیاهی ایجاد شد.

صابون مایع پوست چرب کلینیک

صابون حیوانی، و نتیجه نهایی همان خواص اولیه صابون مدرن را دارد وقتی با آب ترکیب می شود، کف می کند و به حذف کثیفی کمک می کند.

در حالی که پاپیروس Ebers (مصر، 1550 قبل از میلاد) نشان می دهد که مصریان باستان روغن های حیوانی و گیاهی را با نمک های قلیایی ترکیب می کردند تا ماده ای شبیه صابون تولید کنند. از این مخلوط برای درمان زخم ها و بیماری های پوستی و همچنین شستشو استفاده می کردند.

به نظر می رسد که صابون در ابتدا برای درمان بیماری ها استفاده می شد. یک متن تاریخی مربوط به 2200 سال قبل از میلاد مسیح، نوعی صابون را توصیف می کند که برای شستن فردی که به نظر می رسد از نوعی بیماری پوستی رنج می برد استفاده می شود.

همچنین گفته می شود که یونانیان باستان، لیمو و خاکستر را به عنوان پاک کننده ظروف و مجسمه های خدایان خود ترکیب می کردند.

کشف یک کارخانه صابون سازی کامل در خرابه های رومی پمپئی، یکی از شهرهایی که در اثر فوران آتشفشانی کوه وزوویوس در سال 79 پس از میلاد ویران شد، نشان دهنده آغاز تأسیس آن صنعت است و آن صابون در امپراتوری روم بسیار شناخته شده بود. . با این حال، صابون به طور کلی برای تمیز کردن شخصی استفاده نمی شد. حتی توسط پزشکان برای درمان بیماران استفاده می شد. صابون برای نظافت و بهداشت شخصی در قرون بعدی دوران روم رایج شد.

صابون در عصر مدرن
در قرون وسطی، صابون‌های جدید حاوی روغن‌های گیاهی که به دلیل سبکی، خلوص و رایحه خوب مورد تحسین قرار می‌گرفتند، شروع به استفاده به عنوان اقلام لوکس در میان ممتازترین طبقات اروپا کردند. اولین آنها صابون حلب است، یک صابون سبز با روغن زیتون دم کرده با اسانس لور، که در سوریه تولید شده و توسط صلیبیون و بازرگانان مسیحی به اروپا آورده شده است.