مصرف گردو نهاوند به همراه شکلات در میانسالی از بروز سکته قلبی جلوگیری می کند

حقایقی در مورد درخت گردو – درخت گردو انگلیسی و سیاه
اگرچه درختان مختلفی در خانواده گردو (Juglandaceae) وجود دارد، اما با استفاده از اصطلاح گردو بیشتر به دو درخت مختلف اشاره می کنیم، گردوی انگلیسی و گردو سیاه.

گردو نهاوند منشاء آن ایران است، در حالی که گردوی سیاه منشاء آن آمریکای شمالی است. هر دو درختان فصلی هستند (زمانی که در خواب هستند برگ های خود را می ریزند) و بیش از یک قرن زندگی می کنند.

هر دو درخت در سراسر جهان برای تولید آجیل و چوب با کیفیت بالا رشد می کنند که به طور گسترده ای در مبلمان، فضای داخلی اتومبیل، درب و صنعت اسلحه استفاده می شود.

با این حال، می توان گفت که گردوی انگلیسی بیشتر برای آجیل و کمتر برای چوب آن کشت می شود. از سوی دیگر، کاشت درختان گردوی سیاه برای چوب در ایالات متحده و سایر کشورها بسیار رایج است و به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود که در بلندمدت (پس از دو یا سه دهه از کاشت درخت) بازده بسیار خوبی خواهد داشت.

گردو نهاوند

گردوی سیاه (که با نام علمی Juglanz nigra شناخته می شود) می تواند به 100-120 فوت (30-37 متر) برسد، در حالی که گردوی انگلیسی متوسط ​​(Juglans regia) در حالت بالغ به ارتفاع 80 فوت (25 متر) می رسد. هر دو درخت مواد شیمیایی تولید می کنند که برای بسیاری از گیاهان (گوجه فرنگی، سیب زمینی، یونجه، زغال اخته، سیب و بسیاری دیگر) سمی هستند.

آجیل یک دانه دروپه است و می توان آن را به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. گردو به طور گسترده برای پخت استفاده می شود و اغلب به عنوان افزودنی در دسرهای مختلف استفاده می شود. به طور گسترده ای در بستنی، نوشیدنی ها، غلات و بسیاری از دسرها و تنقلات دیگر اضافه می شود.

از بلوط های درخت گردو انگلیسی برای تولید روغن آجیل که خوراکی است نیز استفاده می شود. چین، ایران، آمریکا و ترکیه پیشتازان جهان در تولید گردو هستند

می توانید با گذاشتن نظر یا عکسی از درختان آجیل خود این مقاله را غنی کنید