گرانترین کاغذ روغنی رولی در موزه لوور پاریس!!

کاغذهای کپی مناسب دفتر

یکی از مهم ترین اقلام هزینه در بین لوازم مصرفی اداری، بدون شک کاغذهای فتوکپی است.

کاغذ روغنی رولی که نه تنها برای فتوکپی بلکه برای چاپ نیز مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله محصولاتی هستند که اغلب توسط ادارات سفارش داده می شود.

برای انتخاب صحیح از بین کاغذهای فتوکپی با کیفیت های مختلف، شناخت این محصولات ضروری است. در مقاله امروز وبلاگ آفیکس به معرفی کاغذهای فتوکپی که بیشتر در دفتر خود استفاده می کنیم می پردازیم.

دستگاه های کپی و کاغذ کپی
قبل از اینکه به سراغ کاغذهای کپی برویم، چند نکته را در مورد دستگاه کپی خط می کشیم. همانطور که مشخص است دستگاه های کپی دستگاه هایی هستند که به ما امکان می دهند اسناد و مواد بصری مختلف را به راحتی تکثیر کنیم. امروزه تقریباً از هر مدلی از این دستگاه ها برای چاپ نیز استفاده می شود.

رول کاغذ

در بسیاری از بخش های زندگی تحصیلی و تجاری ما، مسیر ما از مقابل این محصولات می گذرد.

اولین دستگاه کپی توسط Chester F. Carlson در سال 1938 اختراع شد. کارلسون، یک کارمند اداری آمریکایی، در حال کپی برداری از اسناد و تصاویر در دفتر ثبت اختراع خود بود.

گرفتن عکس برای این کار هم بسیار پرهزینه و هم پر زحمت بود.

در نتیجه تلاش‌هایش برای یافتن روشی سریع‌تر، روش جدیدی را پیدا کرد که آن را «xerography» (دوبلیکاتور خشک) نامید. با این حال، برای توسعه این روش باید حدود 10 سال صبر کرد.

در اواخر دهه 1940، کارلسون این روش را به هالوید، یکی از تولیدکنندگان مشهور کاغذ عکاسی آن زمان، ارائه کرد.

این شرکت که امروزه به عنوان زیراکس به فعالیت خود ادامه می دهد، این روش را توسعه داد و اولین دستگاه کپی اداری را در سال 1959 تولید کرد. از آن زمان تاکنون تغییر چندانی در اصول کار دستگاه های کپی ایجاد نشده است.

در این ماشین ها اسنادی که قرار است فتوکپی شوند بر روی شیشه مخصوص قرار می گیرند و نور درخشانی به آن ها اعمال می شود. با توجه به بازتاب، مواد موجود در تونر با استفاده از حرارت به کاغذ فتوکپی منتقل می شود.