تجربی ناشی از رژیم غذایی با کلسترول بالا، کاهش 50% در ضایعات آتروماتوز

کاربرد طولانی مدت معجون سیر و لیمو سیر و آماده سازی آن بر روی آترواسکلروز تجربی ناشی از رژیم غذایی با کلسترول بالا، کاهش 50% در ضایعات آتروماتوز، به ویژه در آئورت را نشان داد.

اکثر مطالعات انسانی در مورد اثرات کاهش دهنده چربی سیر و فرآورده های سیر، کاهش قابل توجهی در کلسترول و تری گلیسیرید سرم را توصیف کردند.

یک متاآنالیز شامل 39 کارآزمایی اولیه در مورد اثر تجویز 2 ماهه فرآورده‌های سیر بر کلسترول کل، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا و تری گلیسیرید انجام شد.

نتایج حاکی از آن است که سیر در کاهش کلسترول تام سرم به میزان 6±17 میلی گرم در دسی لیتر و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم به میزان 6±9 میلی گرم در دسی لیتر در افراد با سطوح کلسترول تام بالا (بیش از 200 میلی گرم در دسی لیتر) موثر است.

کاهش 8 درصدی طریقه مصرف پودر هسته خرما کلسترول تام سرم از اهمیت بالینی برخوردار است و با کاهش 38 درصدی خطر حوادث عروق کرونر در سن 50 سالگی همراه است.

معجون سیر و لیمو

سطح کلسترول گذاشتن چوب دارچین در کیف پول لیپوپروتئین با چگالی بالا فقط اندکی بهبود یافت و تری گلیسیرید به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار نگرفت.

سیر در تمام آزمایشات بسیار قابل تحمل بود و با حداقل عوارض جانبی همراه بود.

این مطالعه متاآنالیز به این نتیجه رسید که سیر باید به عنوان یک گزینه جایگزین با مشخصات ایمنی بالاتر نسبت به داروهای معمولی کاهنده کلسترول در بیماران با کلسترول کمی بالا در نظر گرفته شود.

با این حال، برای مسمومیت با وایتکس چه بخوریم چند مطالعه با استفاده از پودر سیر که بازده آلیسین پایینی داشتند، نتوانستند اثرات کاهش چربی را نشان دهند.

پیشنهاد شده است که افراد مختلف ممکن است واکنش‌های متفاوتی به سیر داشته باشند، بنابراین سیر ممکن است برای برخی گروه‌های خاص مفیدتر باشد.

  • منابع:
  1. Garlic: a review of potential therapeutic effects – PMC – NCBI
  • تبلیغات
  1. بزرگ ترین ذرت که در آب دریا رشد کرد
  2. استعاره ای از بحران جهانی شیلات با دنباله طولانی خود دانست
  3. هزینه ثبت برند و لوگو انواع شرکت ها
  4. ساختار طلا به چه صورت می باشد؟