بسیاری از جوامع ممکن است قادر به خرید سوخت برای دسترسی به آب نباشند

در سال 2020، با حمایت هلند، یونیسف پمپ آب تامین آب خورشیدی را تهیه و ساخت که دسترسی به آب سالم را برای هر دو مرکز بهداشتی تضمین می کند.

این دو سیستم از جمله 4641 سیستمی هستند که یونیسف با همکاری دولت نیجریه و شرکای محلی و بین المللی طی پنج سال گذشته در این کشور نصب یا تعمیر کرده است. بیشتر تجهیزات ساخت یا تعمیر این سیستم ها با راهنمایی فنی از بخش تامین یونیسف به صورت محلی خریداری شده است.

عبدالمحمد هشت ساله دست و پمپ آب دستی کشاورزی خود را در گمانه ای که توسط یونیسف در مرکز مراقبت های بهداشتی اولیه دونگونکوکا ساخته شده است می شویند.
عبدالمحمد هشت ساله دست های خود را در چاهی که توسط یونیسف در مرکز مراقبت های بهداشتی اولیه دونگونکوکا ساخته شده است می شویند.

این گمانه به مرکز بهداشت، مدرسه ابتدایی دونگونکوکا و کل جامعه خدمات می دهد.


مایکل فورسون، مدیر آب و بهداشت یونیسف نیجریه، توضیح می‌دهد که نصب سیستم‌های انرژی خورشیدی در این کشور نتیجه تصمیمی است که سال‌ها پیش برای دور شدن از پمپ‌های آبی که توسط ژنراتورهای دیزلی هدایت می‌شوند، اتخاذ شد.

هزینه راه اندازی یک سیستم تامین برای یک جامعه حیاتی است.

قیمت یک لیتر گازوئیل می تواند به قدری پمپ آب ساختمان مسکونی یابد که بسیاری از جوامع ممکن است قادر به خرید سوخت برای دسترسی به آب نباشند.

فورسون می‌گوید با استفاده از انرژی خورشیدی، جوامع یک سیستم منبع تغذیه دارند که عملاً با هزینه صفر کار می‌کند.

در واقع، بیش از 30 سال است که پمپ آب پیستونی خرید سیستم‌های پمپ آب با انرژی خورشیدی را نسبت به سیستم‌هایی که با دیزل کار می‌کنند، در اولویت قرار داده است.

راه‌حل‌های انرژی خورشیدی نیز جایگزین تمیزتری هستند زیرا گازهای گلخانه‌ای منتشر نمی‌کنند و کارکرد آن‌ها ارزان‌تر است.

  • منابع:
    1. UNICEF water pumps: a source of life, health and resilience
  • تبلیغات: 
    1. توپ فوتبال رباتیکی که فوتبالیستها را به دردسر انداخت!!
    2. ماجرای شفای بیماری با سفال!!!!
    3. زنده شدن مرد ایرانی با خوردن مایع ظرفشویی!!
    4. با ژل به راحتی دیوار اتاق خود را رنگ نمایید