استفاده از ایزوگام تک ستاره دلیجان هنگام خواب وزن شما را به سرعت کاهش می دهد!

دلیل جلوگیری از نشت آب در استخرها

اطمینان از ضد آب بودن اولین گام در طراحی و ساخت یک سازه بتنی ایزوگام تک ستاره دلیجان است.

از آنجایی که سازه های بتنی با آهن تقویت می شوند، اهمیت این موضوع دو چندان می شود. نفوذپذیری بتن با استفاده از مواد دافع آب در بتن، نرم کننده ها و برخی از پوزولان ها مانند سیلیس کاهش می یابد.

این مواد با حل شدن در آب داخل بتن این وظیفه را انجام می دهند. این مواد همچنین باعث پلاستیسیته بیشتر در بتن با آب کمتر می شوند.

در واقع این محصولات با کاهش تعداد و اندازه حفره های بتن به کاهش نفوذپذیری کمک می کنند. سیلیس همچنین لوله های مویین بتن را مسدود می کند و در نتیجه از حرکت آب در بتن جلوگیری می کند.

از نشت آب از مخازن و استخرها جلوگیری کنید

امکاناتی مانند استخرها و آب انبارها همیشه در تماس مستقیم با آب هستند. به همین دلیل، عایق رطوبتی جزء لاینفک فرآیند طراحی این سازه ها می باشد.

این تماس ممکن است از آب داخل استخر یا از آب های زیرزمینی زیر یا کنار استخر ایجاد شود. به همین دلیل، این سازه ها باید ضد نشت بوده و در برابر عوامل فیزیکی که ممکن است دوام بتن را تهدید می کنند، محافظت شوند.

ایزوگام

ترک های شبکه ای در بتن وجود دارد که از طریق آن آب و بخار می توانند به داخل بتن نفوذ کرده و به داخل منافذ حرکت کنند. در شکل زیر این ترک ها نشان داده شده اند.

آستر مخزن فلزی آستر مخزن فلزی

طراحی سیستم جلوگیری از نشت آب در استخرهای شنا

فاکتور ظاهر همیشه مهمترین عامل در طراحی استخرها می باشد در حالی که برای سایر استخرها مانند مخازن آب مهمترین جنبه بار روی آن و تجهیزات داخل آن است.

برای برخی از استخرهای خاص مانند آکواریوم، حفاظت شیمیایی به موارد فوق اضافه می شود. در هر یک از این موارد، مواد مورد استفاده برای عایق رطوبتی متفاوت است و باید بر اساس کاربرد حوضه انتخاب شود.